De kracht van herhaling. Zeker in de wereld van marketing en communicatie een
belangrijk onderdeel. Om jouw boodschap bij jouw ideale klant over te brengen, moét je deze
herhalen. Niet alleen op social media…
Groeien
Het herkennen van een naam of merk moet groeien, net zoals het vertrouwen van een klant
in jouw bedrijf of organisatie. Tijd dus om jouw content te herhalen. Dat kun je doen in
verschillende social media posts, op verschillende platformen. Belangrijk daarbij is dat je
regelmatig relevante content blijft delen én vasthoud aan een jouw verhaal.
Maar er is meer dan social media…
Dat weten wij ook wel. Als je het voor elkaar hebt om jouw boodschap consistent te delen op
een platform, dan kun je naast het herhalen van jouw dienst of product op social media, ook
denken aan verdere mogelijkheden. Juist ja, in een blog op je website of in de nieuwsbrief.
Schrijven, knippen en plakken
Dit is misschien zelfs wel allemaal aan elkaar te koppelen, waardoor jouw boodschap
automatisch wordt herhaald. Fragmenten uit een sterke blog zijn te gebruiken als social
content en deze content kun je gemakkelijk weer gebruiken voor het opbouwen van je
nieuwsbrief.
Koppelen die hap!
En niet geheel onbelangrijk, er zijn altijd mensen die je niet volgen op social media maar wél
je nieuwsbrief lezen. En andersom: er zijn ook mensen die je zeker op social media volgen,
maar nog niet zijn ingeschreven voor jouw nieuwsbrief. Tijd dus om dit ook aan elkaar te
koppelen. Zorg ervoor dat jouw trouwe ‘fans’ op social media zich gemakkelijk kunnen
inschrijven tot jouw nieuwsbrief, bijvoorbeeld via een aanmeldformuliertje op je website. En
ook hier weer andersom: bouw in je nieuwsbrief koppelingen naar je (actieve!) social media
kanalen, zodat ze je hier ook gaan volgen.
Back-up
Fijn idee: draait Instagram of LinkedIn weer eens aan die algoritme knoppen, waardoor je
posts ineens minder goed zichtbaar zijn. Of erger, wordt je account gehackt en ben je
daardoor ineens het contact met jouw klanten kwijt? Dan heb je altijd de back-up in de vorm
van een nieuwsbrief. Investeer dus zeker even tijd hierin.
Heb je die tijd niet, maar wil je wel goede content op social media? Een post die vertelt over
jouw nieuwsbrief? Dan bel eens met ons, we denken graag met je mee in een goede
contentstrategie. En ja, daarin gaan we dingen zeker kopiëren en plakken, maar wel op een
onderscheidende manier, zodat het geen zielloze automatisering wordt. We gaan aan de
slag met content in verschillende formats: oude blogartikelen hergebruiken, podcasts
uitlichten, video’s delen, infographics maken… Jij aandacht op je business, wij met aandacht
aan de slag voor jouw social media.

